2ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Βροντάδου

Προγράμματα 2013-2014

To έτος, 2013-1014, στο νηπιαγωγείο μας υλοποιήσαμε τέσσερα προγράμματα:

  • *Ένα πρόγραμμα με τίτλο: Συναισθήματα-Αξίες ζωής που είχε χρονική διάρκεια ετήσια.Μέσα από δραστηριότητες που ενισχύουν την αυτοεκτίμηση των παιδιών και από παιχνίδια κανόνων υγιούς συμπεριφοράς που δεν θίγουν και δεν στενοχωρούν τον εαυτό μας και τους άλλους, εργαζόμαστε μαζί με τα παιδιά από την πρώτη στιγμή της παρουσίας τους στην τάξη μέχρι και την ώρα της αποχώρησής τους από το σχολείο. Το υλικό μας κατά βάση (που εμπλουτίζεται όποτε χρειαστεί), είναι αφηγήσεις ιστοριών που αναλύονται και μέσω δραματοποιήσεων από τα παιδιά αλλά και μέσω άλλων δραστηριοτήτων που προτείνουν τα ίδια. Συγκεκριμένα, οι τίτλοι των βιβλίων είναι οι εξής: 1. Ο Κήπος των Συναισθημάτων των Ν.Κάντζου, Ρ.Δαμηλάκη και Ζ.Λαμπρινέα, φύλλα εργασίας Γ.Κανελλόπουλος, εκδόσεις Δίπτυχο 2. Το ψάρι που προσπαθεί, της Α.Γ.Θάνου, εκδόσεις Πατάκη 3.Η σειρά από τις εκδόσεις Μεταίχμιο: «Αγγίζω και αισθάνομαι. Τα συναισθήματα», με τους παρακάτω τίτλους: Ευγένεια, Ζήλια, Μοναξιά, Αγάπη, Φόβος, Θυμός, Λύπη, Ευτυχία.
  • *Το πρόγραμμα: Σχολικός Εκφοβισμός και ενδοσχολική βία, με υλικό που υπάρχει πλούσιο στο διαδίκτυο και στην αρχή της σχολικής χρονιάς μέσα από τα εξής βιβλία: 1. Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε, ΜΑΡΤΙΝ ΑΓΚΑΣΙ, από τις εκδόσεις Μεταίχμιο 2. Οι ουρές δεν είναι για να τραβάμε, ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΒΕΡΝΤΙΚ, από τις εκδόσεις Μεταίχμιο 3. Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε, ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΒΕΡΝΤΙΚ, από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.
  • *Το πρόγραμμα Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό που έχει χρονική διάρκεια τετράμηνη.Η επικοινωνία μας με το Δημοτικό σχολείο που γειτονεύει το νηπιαγωγείο μας είναι εξαιρετική! Με την δασκάλα της Α τάξης , έχουμε συχνή και συνεχή επαφή σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Ενδεικτικά όμως αναφέρουμε τις ανταλλαγές επισκέψεων με αφορμή διάφορες δράσεις των δύο μερών που αφορούν σε ανάπτυξη θεματικών προσεγγίσεων κοινών για την Α τάξη και το Νηπιαγωγείο, όπως αυτή που αφορά στα Κάλαντα της Άνοιξης , τα Χελιδονίσματα π.χ.που φέτος θα πούμε στους φίλους μας της Α τάξης, αλλά και τις κοινές επισκέψεις, όπως αυτή στο αρχαιολογικό μουσείο της Χίου που έγινε πρόπερσι. Σε άλλη περίπτωση, τα νήπια ξεναγούνται από το διευθυντή του δημοτικού σχολείου στους χώρους του σχολείου και έρχονται σε επαφή με ένα ελαστικό θα λέγαμε πρόγραμμα μαθήματος γλώσσας και μαθηματικών και
  • *Το τέταρτο πολιτιστικό πρόγραμμά μας που εντάσσεται στα καινοτόμα προγράμματα του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων και που παρουσιάζεται με λεπτομέρεια παρακάτω:

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΑΠΟΚΡΙΩΝ, ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ ΚΑΙ ΠΑΣΧΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ

Α. ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΟΥΜΕ:

1. ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΠΟΚΡΙΩΝ: (Ήθη και έθιμα του τόπου μας).

2. ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ: (Ήθη και έθιμα του τόπου μας).

3. ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΑΣΧΑ: (Ήθη και έθιμα του τόπου μας).

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΜΕ

Παιδί και γλώσσα: Τα παιδιά να γίνουν ικανά ώστε να μπορούν να διηγούνται, να περιγράφουν προσωπικές τους εμπειρίες σχετικά με τα ήθη και τα έθιμα του τόπου τους, να εξηγούν και να ερμηνεύουν συνήθειες της καθημερινής τους ζωής σε σχέση με τις περιόδους της Αποκριάς, της Σαρακοστής και του Πάσχα.

Παιδί και μαθηματικά: Τα παιδιά να κάνουν απλές υποθέσεις και να καταλήγουν σε σχετικά συμπεράσματα για το τι συμβαίνει γύρω τους σε σχέση με τη θεματική ενότητα (ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΑΠΟΚΡΙΩΝ, ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ ΚΑΙ ΠΑΣΧΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ).

Παιδί και περιβάλλον: Τα παιδιά να γνωρίσουν το ανθρωπογενές περιβάλλον, να αντιληφθούν την αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος με τις δραστηριότητες του ανθρώπου και να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές για το περιβάλλον σε σχέση με τη θεματική ενότητα: (ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΑΠΟΚΡΙΩΝ, ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ ΚΑΙ ΠΑΣΧΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ).

Παιδί Δημιουργία και έκφραση: Τα παιδιά να μπορούν να ερμηνεύσουν το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον με πολλούς τρόπους και να χρησιμοποιούν ποικίλα υλικά για την κατασκευή και δημιουργία έργων εικαστικής μορφής σχετικά με τη θεματική ενότητα: (ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΑΠΟΚΡΙΩΝ, ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ ΚΑΙ ΠΑΣΧΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ).

Παιδί και Πληροφορική: Τα παιδιά να γίνουν ικανά ώστε να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή για να πάρουν πληροφορίες σχετικά με τη θεματική ενότητα: (ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΑΠΟΚΡΙΩΝ, ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ ΚΑΙ ΠΑΣΧΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ), αλλά να εργαστούν και με τον υπολογιστή, μέσα από τη χρήση λογισμικών ώστε να μετέχουν στη διάχυση της γνώσης όπως την οικοδόμησαν, μέσα και από την αξιοποίηση των εργαλείων του υπολογιστή κοινοποιώντας την στους γονείς τους και στους φίλους τους μέσα από εκδηλώσεις που θα οργανώσουν για το λόγο αυτό.

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

-Το πρόγραμμα  υλοποιήθηκε στηριζόμενο στην ενεργητική μέθοδο εργασίας, στην ομαδοσυνεργατική και τη μέθοδο project. Χρησιμοποιήθηκαν επίσης και διδακτικές στρατηγικές όπως καταιγισμός ιδεών, μελέτη πεδίου, προσομοιώσεις, παιχνίδι ρόλων, ειδικά εκπαιδευτικά λογισμικά για την αποτύπωση της γνώσης .

-Συνεργασία με γονείς για την εφαρμογή στην τάξη εθίμων.

-Επίσκεψη στον Ιερό ναό της γειτονιάς μας, στην Παναγία Ερειθιανή και συζήτηση με τον ιερέα σχετικά με το τυπικό των εθίμων της ορθόδοξης παράδοσης.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στα πλαίσια των διαθεματικών σχεδίων εργασίας με επέκταση σε γνωστικούς άξονες όπως γλώσσα, μαθηματικά, περιβάλλον, δημιουργία και έκφραση, πληροφορική.

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος (2/ΜΗΝΗ)

Powered by themekiller.com