Με την είσοδό μας στο Νηπιαγωγείο τακτοποιούμε την τσάντα μας στη ραφιέρα (Καθημερινό πρόγραμμα)
Η δασκάλα μας, μας υποδέχεται και συζητούμε σε ποια γωνιά θα παίξουμε και με ποιον φίλο μαζί(Καθημερινό πρόγραμμα)
Συντροφιά με τις κούκλες του κουκλοθεάτρου(Αυθόρμητες δραστηριότητες)
Στο τραπέζι με τα επιτραπέζια παιχνίδια(Αυθόρμητες δραστηριότητες)
Στο καβαλέτο, δημιουργούμε το δικό μας Φθινοπωρινό δέντρο(Αυθόρμητες δραστηριότητες)
Κατασκευάζουμε μεγάλα έργα με το ξύλινο οικοδομικό υλικό(Αυθόρμητες δραστηριότητες)
Διαλέγουμε βιβλία από τη βιβλιοθήκη της τάξης(Αυθόρμητες δραστηριότητες)
Διαβάζουμε (Αυθόρμητες δραστηριότητες)
Πλαστικά σφηνώματα αποκτούν με τη φαντασία μας και τις δεξιότητές μας ζωή στο ελεύθερο παιχνίδι με τους φίλους μας(Αυθόρμητες δραστηριότητες)
Αλλά και όταν διαφωνούμε καλούμε το φίλο μας στο παιχνίδι της σύγκρουσης και της επίλυσης να μας ακούσει, χρησιμοποιώντας τις κάρτες στόμα για το μιλώ και αυτί για το ακούω(Διαχείριση συγκρούσεων, ανάπτυξη συναισθηματικής αγωγής)
Στη γωνιά του υπολογιστή(Αυθόρμητες δραστηριότητες)
Παρακολουθούμε στο διαδραστικό πίνακα που είναι και προβολικό μηχάνημα αυτό το παραμύθι που επιλέξαμε (εδώ, ο μύθος του Αισώπου: η αλεπού και τα σταφύλια) (Οργανωμένες δραστηριότητες)
Χορεύουμε και τραγουδάμε με αφορμή το σταφύλι, το φρούτο του Φθινοπώρου το τραγούδι: τσίρι-τσίρι-τσιριτρό(Οργανωμένες δραστηριότητες)
Δραματοποίηση από το παραμύθι :"το πανηγύρι του τρύγου", της γιορτής του τρύγου (πάτημα για να βγει ο μούστος,μεταφορά σε κοφίνια, γλέντι με όργανα ) (Οργανωμένες δραστηριότητες)
Συγκέντρωση στη γωνιά υλικού και παρατήρησης αυτών που φέραμε από το σπίτι μας: βιβλίο για το μήνα, ρόδια, σταφύλια, κυδώνια, φρούτα του Φθινοπώρου, μουστοκούλουρα, ένας κατιφές από τον κήπο μας,ένα χάρτινο παζλ σταφύλι , και πλούσιο εικονογραφημένο υλικό για το θεό Βάκχο και το κρασί)(Αυθόρμητες δραστηριότητες)(Οργανωμένες δραστηριότητες)
Εκθέτοντας και το πολύ σπουδαίο υλικό για την εποχή του Φθινοπώρου που έφερε στην τάξη ο συμμαθητής μας, είχαμε την αφορμή για μια εξαιρετική συζήτηση δίπλα στα σύμβολα της μέρας και της νύχτας, τον ήλιο και το φεγγάρι, καθώς αυτά μας βοηθούν στην κατανόηση της έννοιας του χρόνου και τη διαδοχή των ημερών της εβδομάδας(Οργανωμένες δραστηριότητες)
Στον πίνακα μαρκαδόρου, καταγράφουμε τις γνώσεις αλλά και τις επιθυμίες μας που αφορούν στο σταφύλι και σχηματίζουμε έτσι το ιστόγραμμα της ανάπτυξης του θέματός μας. Παράλληλα αφηγούμαστε την ιστορία :"όσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια"με τη βοήθεια των σκηνικών του κουκλοθεάτρου που φτιάξαμε μαζί με τα παιδιά στην τάξη (Οργανωμένες δραστηριότητες)
Ανακαλύπτουμε τις φιγούρες του Καραγκιόζη, μέσα από την ακρόαση της παράστασης: "Το πανηγύρι του Τρύγου"(Αυθόρμητες δραστηριότητες)
Στη γωνιά του καθημερινού ημερολογίου και της παρατήρησης του καιρού(Οργανωμένες δραστηριότητες)
Στη γωνιά του καθημερινού Παρουσιολογίου για την ανάπτυξη της Γλώσσας(Οργανωμένες δραστηριότητες)
Μετά το πέρας των πρωινών αυθόρμητων και οργανωμένων δραστηριοτήτων είναι η ώρα του κολατσιού. Παίρνουμε τις τσάντες μας και ...(Καθημερινό πρόγραμμα)
...με τις πετσέτες μας, πηγαίνουμε στη βρύση για την ατομική υγιεινή των χεριών μας πριν το φαγητό(Καθημερινό πρόγραμμα)
Καθαρισμός σχολαστικός των χεριών(Καθημερινό πρόγραμμα)
Στο τραπέζι της ομάδας μας για το κολατσιό(Καθημερινό πρόγραμμα)
Υγιεινό κολατσιό και στο τέλος τακτοποίηση τυχόν σκουπιδιών(Καθημερινό πρόγραμμα)
Η πιο ωραία ώρα,η ώρα για την έξοδο στην αυλή, για το διάλειμμα!(Καθημερινό πρόγραμμα)