2ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Βροντάδου

Αμυγδαλιά

Μύθοι και παραμύθια για την Αμυγδαλιά (εποπτικό υλικό από τις δύο ιστορίες-αφηγήσεις που διαπραγματευτήκαμε με τα παιδιά στην τάξη και που αφορούν στο γιατί η Αμυγδαλιά ανθίζει μες στο Χειμώνα, στη γωνιά διακόσμησης που το παρουσιάσαμε στους γονείς μας) Στη γωνιά του Χειμώνα και οι αμυγδαλιές μαζί με τα έργα μας σε χαρτί βελουτέ και με κερομπογιές Ζωγραφίζω σαν τον Βαν Γκονγκ Ακούμε δύο ιστορίες-αφηγήσεις για την αμυγδαλιά: 1) Από τη Μυθολογία, αυτή του Δημοφώντα και της Φυλλίδας 2) Από το βιβλίο : Οι μύθοι των λουλουδιών, την ιστορία της Αμυγδαλιάς και στη συνέχεια στον πίνακα μαρκαδόρου τοποθετούμε το progect της Αμυγδαλιάς με τις εργασίες που επιλέξαμε για το θέμα μας Από το internet παίρνουμε πληροφορίες για τη ζωή του ζωγράφου Βαν Γκονγκ και βλέπουμε εικόνες που αφορούν το έργο του στο προβολικό. Από το internet, παίρνουμε πληροφορίες για τη ζωή του ζωγράφου Βαν Γκονγκ και βλέπουμε εικόνες που αφορούν το έργο του στο προβολικό και αυτό που είναι σχετικό με την Αμυγδαλιά. Στην τάξη μας δείχνοντας τον αμυγδαλεώνα μας (ομαδική εργασία) Παρατηρήσαμε και τη δική μας αμυγδαλιά στην αυλή του νηπιαγωγείου μας.

Θεματική ενότητα: ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ (Χρονική διάρκεια: Μια εβδομάδα)

Μια ηλιόλουστη μέρα του Γενάρη, ένα νήπιο έφερε στο νηπιαγωγείο μας ανθισμένα κλαδιά αμυγδαλιάς. Η ανθοδέσμη αυτή, έγινε αφορμή να αρχίσουν οι ερωτήσεις και οι παρατηρήσεις των παιδιών σχετικά με το τι είναι Αμυγδαλιά. Κάποιοι θυμήθηκαν πως στη διαδρομή από το σπίτι τους είδαν ένα τέτοιο ανθισμένο δέντρο. Η νηπιαγωγός ζήτησε και από τα άλλα παιδιά να φέρουν από το σπίτι τους ό,τι υλικό έχουν σχετικό με το θέμα, όπως γίνεται και σε άλλες περιπτώσεις που μας ενδιαφέρει κάτι.

Όταν συλλέχθηκε το υλικό και τοποθετήθηκε στη γωνιά παρατήρησης, τα παιδιά άρχισαν να οργανώνουν μαζί με τη δασκάλα το πλάνο εργασίας που αφορούσε στο τι θέλουμε να μάθουμε για την Αμυγδαλιά στο νηπιαγωγείο μας.

Διαβάσαμε ιστορίες που αφορούν την Αμυγδαλιά (από το βιβλίο: «Οι μύθοι των λουλουδιών», εκδόσ. ΣΤΡΑΤΙΚΗ και από τη Μυθολογία την ιστορία του Δημοφώντα και της Φυλλίδας), τις δραματοποιήσαμε, τις κάναμε κουκλοθέατρο, τις ιχνογραφήσαμε και αφού περιηγηθήκαμε το διαδίκτυο, παίρνοντας πληροφορίες για τον καρπό της και τη χρησιμότητά του, κάναμε τα μαθηματικά μας ταξινομώντας σε σύνολα τους καρπούς της αμυγδαλιάς και αυτούς από τα άλλα δέντρα (καρύδια, φουντούκια και φιστίκια Αιγίνης που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους).

Εντυπωσιαστήκαμε ακούγοντας στο You tube το ποίημα του Ν. Βρεττάκου «Μια μυγδαλιά και δίπλα της εσύ» σε μελοποίηση Τερψιχόρης Παπαστεφάνου.

Ολοκληρώσαμε τη θεματική μας ενότητα, στολίζοντας το νηπιαγωγείο μας με εργασίες και κατασκευές σχετικές με την Αμυγδαλιά.

Leave a comment

Powered by themekiller.com