Θεματική ενότητα: ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ (Χρονική διάρκεια: Μια εβδομάδα)
Μια ηλιόλουστη μέρα του Γενάρη, ένα νήπιο έφερε στο νηπιαγωγείο μας ανθισμένα κλαδιά αμυγδαλιάς. Η ανθοδέσμη αυτή, έγινε αφορμή να αρχίσουν οι ερωτήσεις και οι παρατηρήσεις των παιδιών σχετικά με το τι είναι Αμυγδαλιά. Κάποιοι θυμήθηκαν πως στη διαδρομή από το σπίτι τους είδαν ένα τέτοιο ανθισμένο δέντρο. Η νηπιαγωγός ζήτησε και από τα άλλα παιδιά να φέρουν από το σπίτι τους ό,τι υλικό έχουν σχετικό με το θέμα, όπως γίνεται και σε άλλες περιπτώσεις που μας ενδιαφέρει κάτι.
Όταν συλλέχθηκε το υλικό και τοποθετήθηκε στη γωνιά παρατήρησης, τα παιδιά άρχισαν να οργανώνουν μαζί με τη δασκάλα το πλάνο εργασίας που αφορούσε στο τι θέλουμε να μάθουμε για την Αμυγδαλιά στο νηπιαγωγείο μας.
Διαβάσαμε ιστορίες που αφορούν την Αμυγδαλιά (από το βιβλίο: «Οι μύθοι των λουλουδιών», εκδόσ. ΣΤΡΑΤΙΚΗ και από τη Μυθολογία την ιστορία του Δημοφώντα και της Φυλλίδας), τις δραματοποιήσαμε, τις κάναμε κουκλοθέατρο, τις ιχνογραφήσαμε και αφού περιηγηθήκαμε το διαδίκτυο, παίρνοντας πληροφορίες για τον καρπό της και τη χρησιμότητά του, κάναμε τα μαθηματικά μας ταξινομώντας σε σύνολα τους καρπούς της αμυγδαλιάς και αυτούς από τα άλλα δέντρα (καρύδια, φουντούκια και φιστίκια Αιγίνης που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους).
Εντυπωσιαστήκαμε ακούγοντας στο You tube το ποίημα του Ν. Βρεττάκου «Μια μυγδαλιά και δίπλα της εσύ» σε μελοποίηση Τερψιχόρης Παπαστεφάνου.
Ολοκληρώσαμε τη θεματική μας ενότητα, στολίζοντας το νηπιαγωγείο μας με εργασίες και κατασκευές σχετικές με την Αμυγδαλιά.
No Comments