2ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Βροντάδου

Λουλούδια

 

Τα λουλούδια, αφορμή για μάθημα!

Λουλούδια που περίσσεψαν από τη γιορτή λουλουδιών που οργάνωσαν οι γονείς ως δράση για την αύξηση των εσόδων του Συλλόγου Γονέων, στάθηκαν η αφορμή της δραστηριότητάς μας στο σχολείο Παρατήρηση των λουλουδιών, πότισμά τους στη βεράντα του Νηπιαγωγείου μας Κατιφέδες με κίτρινο χρώμα (κατηγορία φυτού με ίδιο χαρακτηριστικό γνώρισμα το κοινό χρώμα, 2 γλαστράκια μας κάνουν 1 ζευγάρι) Πετούνιες με μοβ χρώμα (κατηγορία φυτού με ίδιο χαρακτηριστικό γνώρισμα το κοινό χρώμα, 2 γλαστράκια μας κάνουν 1 ζευγάρι) Κατιφέδες με κεραμιδί χρώμα (κατηγορία φυτού με ίδιο χαρακτηριστικό γνώρισμα το κοινό χρώμα, 2 γλαστράκια μας κάνουν 1 ζευγάρι) Ψάχνουμε στη βάση της γλάστρας και βρίσκουμε τα μικρά τριχίδια, τις ρίζες του φυτού Όλα τα λουλούδια ( ένα σύνολο άνθεων)στο τραπέζι της παρατήρησης με την ομάδα των αγοριών που θαυμάζουν τα χρώματα και τα είδη των λουλουδιών Μετρώντας τα φυτά, ανάλογα με το χρώμα τους (1 μια λευκή πετούνια) Διαλέγω το φυτό που μ' αρέσει, βλέπω με ποιανού φίλου μου μοιάζει και φτιάχνω ομάδες όμοιων λουλουδιών Σχηματίζουμε έπειτα από την παρατήρηση και από συζήτηση και συμφωνία στο τέλος για τα όμοια άνθη, 2 σύνολα λουλουδιών: το σύνολο της πετούνιας και το σύνολο του κατιφέ Και τώρα άρχισαν τα παιδιά να μπερδεύονται, όταν η εκπαιδευτικός άρχισε να ρωτά: πόσες είναι οι ομάδες των λουλουδιών; Άλλοι απαντούσαν 4, άλλοι 8... Έπρεπε να γίνουν πολλές διαφορετικού τύπου ερωτήσεις για να αρχίσουν τα παιδιά να ψάχνουν, να κατανοούν. Οι αριθμοί που τους δόθηκαν έπρεπε να ανταποκρίνονται στην ερώτηση πόσες είναι οι ομάδες, δηλαδή τα παιδιά έπρεπε να διαλέξουν τον αριθμό 2 και αυτόν να σηκώσουν Από μόνοι τους όμως καταλάβαιναν ότι κάτι δεν πάει καλά και...άφησαν κάτω τους αριθμούςκαι"ξανασυγκεντρώθηκαν" σε αυτά που ρωτάει η δασκάλα Τοποθετήσαμε σε γραμμή τις δύο ομάδες λουλουδιών, και πάλι τα παιδιά απαντούσαν άλλοτε 4 ομάδες , άλλοτε 8 Ξαναεπεξεργαστήκαμε την έννοια της ομάδας με πολλές πάλι ερωταποκρίσεις, μετρήσαμε πρώτα τις πετούνιες και δώσαμε τον αριθμό τέσσερα και το ίδιο κάναμε και για τους κατιφέδες. Στο τέλος απομακρύναμε τις 2 τετράδες των διαφορετικών λουλουδιών και έγινε αντιληπτό ότι οι τετράδες αυτές είναι και 2 ομάδες λουλουδιών!

Powered by themekiller.com